Det är svårt!

Gormorgon!
VARFÖR började jag ens röka från första början?

Att sluta röka är jobbigt, stressande, påfrestande, humörsvängit.
Jag har haft välldigt mycket problem med hosta de senaste åren och måste därför sluta med de där ciggen.
Jag har klarat det en gång förr, då minns jag hur jag låg på soffan och grät efter knappt en dag. Men då var det betydligt mycket enklare att sluta röka, då hade jag inte människor upp i mitt ansikte dagligen som rökte. Idag ser det så ut, Alla mina vänner röker. Hur fan ska jag klara att sluta när jag känner lukten dagligen, ser ciggen dagligen?
Men vad ska jag göra, kan inte tvinga andra sluta för min skull direkt, hehe!
 
Men det gäller att hitta en motivation som gör att jag klarar det. 
Åtta år.. det är en lång tid. Jag undrar hur mycket pengar som gått på cigg?
hahah.. FÖR mycket iaf.
 
Jag får kämpa vidare, än har jag inte slutat.. måste jag ju erkänna. Men en rejäl nertrappning har jag iaf gjort. Bättre än inget! Eller hur?
 
Men jag ska försöka stå emot! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0