Håret ja..

Ja justja!
Min hemska hår historia glömde jag ju berätta. ...............
Om man säger såhär, bleka håret gör jag ALDRIG igen hemma. Jag blekte det sisådär fyra gånger hemma..
Sista gången var en ren plåga. Det känndes som hela huvudet skulle brinna upp av den starka blekningen och alla sår jag fått av det också sved nanting. När jag väl plågat mig igenom en timme med det i så sköljer jag ur det sen när jag ska kamma det... Ja håret gick ju som av så jag kunde inte kamma det ens, tog saxen i panik och klippte bort de värsta som var slitet men inte fan hjäpte det. Ringde sen till en frisör och fick en tid på nån timme bara (dock hos en elev......)
Hon la i någon nyans så de gula och oranga pigmenten skulle tonas ner. Visst blev väll färgen bättre men inte blev den bra. Jag tyckte håret var oranget och allt tog sin tid så hon hann inte ens klippa mig. Ville inte ens fara hem med det slitna sönder-tuggade-tuggummi håret (kvaliten på håret var som ett sönder tuggat tuggummi, såfort jag rörde det gick det av......) så fick tillslut en tid hos en frisör där hon fick klippa bort EN HEL DEL. .....
När jag kom hem kännde jag bara hur tårarna klämmde sig ur mina ögon efter att jag hålit dom inne hela långa dagen.. Var så sjukt less, men jag fick ju skylla mig själv! Hur kunde jag vara så dum att jag skulle bleka mitt svartfärgade hår hemma.. 
Fick både en ful frilla och en ful hårfärg.. 
 
Nu har jag använt silver schampoo varje dag och det ger goda resultat, håret blir ljusare och ljusare för varje gång och det GLÄDJER mig så!
Det sista jag ville var ju att vara orangehårig. 
Nu är hårfärget lite ljusbrun'7blond/nånting.
Nu har jag iaf lärt mig en läxa. 
 
 
Här kommer några hemska bilder innan håret blev som det blev. HEHE........
och hur det ser ut nu!
 
 
 
 
 
Dessa bilder var från min "hemma blekning"..
efter frissan såg det ut såhär:
 
 
 
alltså ganska oranget....
efter lite silverschampoo var och varannan dag så ser det nu ut typ såhär idag:
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0